lördag 8 maj 2010

Mr Bean på Jamtli

Idag var jag på Jamtli med Lovisa och Olov. Mysigt! Det var inte mycket öppet och inget inträde, men det är ju mysigt att vara där. Lovan testade några gungor och vi åt en piggelin och shoppade present m.m. Fjöset (ladugården, för icke jämtar;)) var öppet dock och där fanns det några kor, getter, en killing och en kalv. Urgulliga, särskilt de båda sistnämnda.

Men klart att Emma "Mr Bean" Livendahl var i farten. Jag skulle ta lite foton därinne och tog fram mobilkameran. Så skulle jag precis säga: det enda jag är lite orolig för är att det ska komma en mus eller råtta". Och så fort jag börjar tänka på råttor och sånt så blir jag så sjukt lättskrämd och stissig. Så jag hinner bara säga: "det enda jag är lite orolig för....." och sen rör en ko med mulen ner i höet så det prasslar och jag blir så rädd att det är en råtta så jag tjoar till och fäktar upp med armen så mobilen flyger ur handen och landar i höet, framför kossan som tänkte ta sig en tugga hö... Hahaha det är så typiskt mig. Jag lyckas dock få tag i mobilen innan det blev kodräggel på den. Tur det bara var vi tre därinne förutom djuren. Jag tyckte att kossan gav mig en blick som sa: "Men vad sysslar du med toka?"

Nu är det dags för fler lördagsfestligheter: trevligt umgänge, vin och "Smalare än Thord" på Marité! :)

Inga kommentarer: