måndag 3 maj 2010

Hej tant!


Ibland älskar jag att känna mig som en tant. När det handlar om att inte bry sig ett dugg om vad andra tycker, om obetydliga saker.

Ett exempel är när jag pratade med en bekant (i samma ålder som jag) om cyklar. Hon sa lite halvt generad att hon nu hade gått över till att cykla på en riktig damcykel. Och jag sa att jag har en gammal begagnad damcykel som jag fick köpa för 500 spänn, med tre växlar. Hon hade ju en sprillans ny, sån där superfin damcykel med många växlar och finesser. "Men jag har inte skaffat cykelkorg än" sa hon och menade att det var ju extremt tantigt. Jag har en sån gammal vit cykelkorg jag. Och så slänger jag upp handväskan i den och spruttar iväg med mina tre växlar. Skitbra! Man slipper tänka på att ha ryggsäck bara för att man ska cykla. Jag gav henne ett gott skratt och blev själv supernöjd över att jag inte ens tänkt tanken på att det skulle vara något att skämmas för.

Sen har jag "tjock-TV" och har inte förrän nyligt ens tänkt på att det är väldigt omodernt. Inte förrän vissa andra säger lite ursäktande och skamset att "jo jag har ju fortfarande sån där tjock-TV jag..." Hallå, den funkar ju skitbra. När den går sönder ska jag kanske skaffa mig en större skärm och kanske flat screen, inte vet jag. Men jag skulle aldrig nånsin byta ut den bara för att den är omodern!!! Inte så länge den funkar. Och om det är tantigt att tänka så, så är jag bara glad att vara tant! :)

5 kommentarer:

Anonym sa...

härligt å läsa!!! Jag bytte cykel i fjol.. va så less på alla växlar så jag fick ärva en gammal cykel utan och det har aldrig varit så roligt att cykla! saknar bara en cykelkorg... =) och vi har oxå tjocktv.. 2 stycken.. o de funkar bra! kram anna sundin

Emmas Hörna sa...

Härligt Anna! :)) Vi kör hårt, vi tanter hihi.. Skaffa dig en cykelkorg, det är perfekt! Kul att höra från dig! Kram

Stella sa...

Hahaha, jättebra inlägg :)

Samma med oss, vi har två st tjock-tv'ar, och jag tänker då inte slänga en fullt fungerande tv för att det har kommit nyare modeller...
Det är när man börjar skämmas för att man tror att man är tantig som man ligger i riskzonen tror jag! :)

Kramar

Emmas Hörna sa...

Hehe så sant Lia, det tror jag med!! :)) Kram

Marita sa...

Här är en tant till med både cykelkorg och tjocktv...:)