söndag 24 maj 2009

Storstädning och äppelmartinis!


Drinken var farligt god!! Visste att det skulle vara en drink i min smak. Frisk, kall och lite syrlig. Inte alls sliskig. Av bara farten så drack jag en drink ute på krogen på lördagen (det gör jag verkligen aldrig annars) och den var inte alls lika god som min hemmagjorda!! ;) Blä... Jag kanske ska bli bartender när jag blir stor.

Efter att jag gjort testdrinken i fredags så skulle jag städa lite vanlig veckostädning sådär... men plötsligt stod jag där och dammsög madrasserna i sängen, tvättade alla soffkuddar och duntäcket och sovkudden, tvättade duschdraperiet m.m.! Blev en något seriösare städning än vad jag hade tänkt, men vad skönt det är när man får ett sånt ryck. Det hör inte till det vanliga att man tycker sånt är kul.

Igår var det fest hemma hos mig med eminenta gäster som Carina, Malin och Lina. Vi hade jättekul. Somnade nog runt tre halvfyra inatt men vaknade vid halvnio och kunde inte sova längre. Det får bli en tupplur senare idag. Kanske i solen, det verkar vara ett strålande väder ute, såå härligt! :)

2 kommentarer:

Olov L sa...

Är det inte äppelmartini som han i Scrubs alltid dricker?

Emmas Hörna sa...

Haha joo det är det ju också ja! Jag såg att dom drack det i filmen "The Break Up" (tror jag den heter). Men nu när du säger det så är det nog det JD (heter han så?)dricker i Scrubs :)