torsdag 28 maj 2009

Cykelbak


Första gångerna som jag cyklade på min nyinköpta cykel så hade jag så förtvivlat ont i raven.

Det brukar ju bara ta några ggr så har rumpan vant sig, men nu tog det säkert en vecka innan den olidliga smärtan upphörde! Jag fick stå upp och cykla, som värsta 10-åriga lillkillen, för det gjorde så galet ont att sitta på sadeln!


Konstigt att det gjordeont och att det tog lång tid innan det gick över. Jag tycker att det borde vara "ju större rumpa desto bekvämare att sitta", men så är icke fallet kan jag lova ;)
Idag då jag cyklade fram och åter på jobbet så kunde jag sitta ner och susa fram, helt utan smärta. Så nu har jag äntligen vant min bakdel vid cykeln. Äntligen en cykelbak igen! :D

3 kommentarer:

Erica sa...

Härligt att cykla! Jag väntar på min nya cykel som jag ska få i examenpresent, fast det är en hemlis så egentligen vet jag inte om den ;p
Ta å cykla till stugun nån dag vettja så bjuder jag på dricka! Kanske kan möta dig halvvägs t.o.m!

Emmas Hörna sa...

Vilken bra examenspresent! :) Ja nu när jag övat upp ändan så kanske jag kan ta en längre cykeltur, Stugun: here I come ;)

Erica sa...

Det tar jag som ett löfte! Kram Erica :)