fredag 15 maj 2009

Äntligen...


Nu i dagarna har jag själv äntligen märkt lite skillnad på min kropp sen jag började träna regelbundet. Har också ätit mat som är bra för mig så det vore väl f-n om det inte började märkas minsta resultat. :)


Det är ingen våldsam förändring och det är nog bara jag som märker det än så länge (att jeansen sitter lite lösare runt höfterna tex). Men det är gott nog! Det är ju för min egen skull jag vill bli lite mer hälsosam. (läs: smalare och snyggare hehe)


Sedan jag började förändra min livsstil lite med bättre mat och träning så har jag nu gått ner 5,8 kg. Har mycket kvar men det är en jäkligt skön början. Sen i tisdags kommer det dessutom bara vara jobb, jobb, jobb i exakt två veckor, så då kommer jag inte ens bli frestad att dricka öl och vin och sånt (i helgen alltså). Däremot blir det ju svårare att hitta tid för träning, men jag har lovat mig själv att MINST två ggr i veckan kan jag alltid få till på något sätt, även när jag har mina nattpass. Så det blir det iallafall. :)

2 kommentarer:

Erica sa...

Du är jätteduktig! 5,8 Är ju hur bra som helst! Och det är känslan som är viktigast, inte kilona egentligen brukar jag intala mig själv. Jag ska sätta igång med gi snart....alldeles alldeles snart :) Kram Erica

Emmas Hörna sa...

Tack Erica! Jo det KÄNNS himla bra och du har alldeles rätt i att det är det som räknas! (vägde mig dock imorse igen för jag blev så peppad och nu är det -6kg tjoho!).Lycka till med GI när du sätter igång. Vi får peppa varann :) Kram kram