lördag 16 maj 2009

The lion sleeps tonight!

Jag är helt normal. Började lyssna på låten "The lion sleeps tonight" på spotify, för att välja ut en bra version till min braiga spellista. Det fanns såklart måånga versioner av den klassikern så jag valde ut en på måfå. "Bra version! Den tar jag." När den var slut så började ju nästa version spela. "Åh vilken bra version! Den tar jag! Bra låt det här..." Lika med nästa och nästa och nästa.... :)

Till slut kom jag till en version där en gurka och en tomat var på skivomslaget, förmodligen ett barnprogram och där gurkan sjöng falskt som tusan (är ju inte säker på att det var gurkan, men det kändes så). Då insåg jag att jag hade suttit och lyssnat på samma rätt originella låt i säkert tio versioner. Jag skyller på att jag har jobbat natt och är lite trött och mosig i huvudet. ;) Men vilken BRA LÅT det är, den däringa "The lion sleeps tonight"!!! ;)
Puss och kram <3

Inga kommentarer: