tisdag 5 april 2011

Man får ligga i...


...för att gå minst 12, 000 steg om dagen. Det är inte alls svårt, men det gäller att ta en extra promenad eller köra ett träningspass varje dag. Idag har jag skrapat ihop ca 12, 500 steg och har kört ett riktigt underbart och svettigt pass på gymmet. Fy fan vad skönt det var idag. Med jämna mellanrum får man till ett perfekt lyckat träningspass och då lyfter man i själen. Jag har nu tänkt att försöka promenera till och från jobbet och det tar ca 40 minuter enkel väg (om jag går i mitt normala tempo, inget svettpass), så jag ska kolla upp hur många steg det är ungefär. Där får man mycket "gratis".


Ja apropå jobb, det gick bra idag på min första introduktionsdag. Så jag ska börja jobba där. :) Imorse skickade jag ett sms och hade skrivit: "men nu ska jag gå och jobba" och insåg då hur jäkla skönt det var! Att gå och jobba! :) Jag vill verkligen arbeta.


4 kommentarer:

Helena sa...

Grattis till nya jobbet!! :)

Emmas Hörna sa...

Tack så mycket Helena! :)

VP sa...

Vad kul!! : ) Grattis! Tankte pa dig igar och holl tummarna... Puss o kram!

Emmas Hörna sa...

Tack för det Vippelonia min! :)) Puss och kram, jag saknar dig!