måndag 4 april 2011

En koffeinfri kväll

Idag har jag haft en kanondag med ett trevligt möte på förmiddagen och en mysig lunch med Lina och sen en långpromenad i solen. Igår gick jag 15, 000 steg och idag har jag gått närmare 13, 000 steg. Så jag håller mitt mål med minst 12, 000 steg om dagen. Det känns bra.

Har ätit en god kycklingrätt á la Viktväktarna till middag och nu väntar en kopp koffeinfritt kaffe. Det är många som tycker att hela idén med kaffe försvinner om man inte får koffeinet. Jag var väl lite av den åsikten själv förut, men nu dricker jag koffeinfritt om jag får kaffesug på kvällen. Det funkar finfint. Det är då mest grejen att känna kaffedoften när det puttrar där på köksbänken. Och få dricka varmt och gott utan att bli sådär pigg och surrig i huvudet som man kan bli av koffeinet.


Imorgon börjar jag introjobba på ett nytt ställe, det blir spännande. Nu gäller det bara att få arbetsförmedlingen att förstå att dom ska sluta skicka tusen förslag på förskollärarjobb, eftersom jag vill jobba som personlig assistent och kan fixa det snabbare än om jag följer deras jobbförslag. Jag ska prata med min handledare imorgon. Nu är kaffet klart, det doftar gott...mmm... Ha en trevlig kväll! :)

4 kommentarer:

Elisabet sa...

Åh, vad det lät mysigt. Själv körde jag med te ikväll. Du är duktig som får till så många steg, jag har 8.000 som mål och det är första dagen som jag får till det, men den ska följas av fler. Kram mE

Emmas Hörna sa...

Det är ju också jätteduktigt mamma! :) Kram

Lina sa...

Ni är så otroligt duktiga båda två!! Heja, heja!

Blev inspirerad till både kaffemys och träning! =)

Emmas Hörna sa...

Tack för det Lina! Det värmer att höra från vår personliga träningscoach! :))