måndag 3 januari 2011

"Vatten, vatten...


...bara vanligt vatten". Det är verkligen inte så bara det! Vi har ju fortfarande inte rent dricksvatten i våra kranar här i Östersund. Min snälla pappa köpte en 25-litersdunk och fyllde med rent och friskt Hallenvatten och tog med sist dom var här. Snacka om att det känns lyxigt att ha den ståendes där på diskbänken. Bara kunna hämta ett glas gratis vatten när man blir törstig. Inte behöva koka vattnet för matlagning eller sköljning av grönsaker och sedan försöka låta bli att tänka på att det är bajs och parasiter i det. Jag tror att vi Östersundsbor kommer att njuuuta av att ha rent dricksvatten tillgängligt sedan. Det jag ser fram emot mest är att kunna duscha utan att spotta och fräsa ut vatten och framförallt att få borsta tänderna och skölja tandborsten och munnen i vatten från kranen!

3 kommentarer:

M sa...

Instämmer till fullo! Just det där med tandborstningsproceduren och rent sköljvatten känner jag också. Vi kommer vara grymt nöjda sedan när allt fungerar igen! :-)

Marita sa...

Sådana händelser får en att tänka till, det är massor av människors vardag runt om i världen...:(
Hoppas det ordnar sig snart.
Kram!

Emmas Hörna sa...

Håller med er båda! :) Precis som du skriver Marita, så är detta (och mycket besvärligare situation än denna) andra människors vardag. Så observera att jag inte beklagar mig utan ser det positiva i att ha rent vatten i en dunk samt att jag ser fram emot njutningen i tandborstningen sedan. ;)