torsdag 20 januari 2011

Grymt

Jag har alltid älskat flera låtar med Grymlings, särskilt "Där gullvivan blommar". Men när dom var som populärast låtsades jag vara för cool för att lyssna på den sortens musik... Nuförtiden så vet jag att jag alltid är cool så därför erkänner jag hela min breda musiksmak...hehe... ;)

Texten i "Där gullvivan blommar" är speciell för mig på flera sätt. Den påminner om min barndom och jag blir varm i hela kroppen när jag hör den vackra låten. Det växer alltid en massa gullvivor på vår gräsmatta hemma i Hallen. Jag längtar efter vår och sommar och vackra Hallen när jag hör dessa rader...

"Det är kväll här på stranden

Solen sänker sig ner

Över glittrande vatten står ett färgernas spel

När jag går hem i natten å jag böjer mitt knä

Just där gullvivan blommar får jag vila min själ"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Oj, du gjorde så jag började längta efter våren fastän jag tycker att vintern är helt underbar just nu. Det blir ljusare för var dag, solen skiner och det är perfekt temperatur. Stor kram från hon som har gullvivor på gräsmattan

Emmas Hörna sa...

Jag vet! Jag gjorde detsamma med mig själv. Jag njuter av vintern nu, men började ändå längta efter våren... :) Men det är ju bra, då njuter vi av vad vi har nu men ser ändå fram emot det som kommer. Kram till min fina mamma!

Marita sa...

Hahaha...det tyder i alla fall på mognad nu då när du kan erkänna det....:)
Underbar låt och jag vill också ha vår NU!!!!
Kram!

Lina sa...

Jag ÄLSKAR "Där gullvivan blommar"! Har den på mina listor på Spotify. Grymlings är fantastiska. "Mitt bästa för dig" är en av de bästa låtarna som finns. Lyssnar på den flera gånger per dag. =) Jag skäms aldrig för min musiksmak heller nuförtiden. Psalmer, country, Lotta Engberg, Lasse Berghagen, dansband m.m. Musik är livet!! =) Puss till min syster med underbar musiksmak.