onsdag 3 november 2010

Broccolijärpar


Umgicks med min sköna brorsdotter idag. Då skrattar man väldigt mycket och ofta. Hon berättade (bland mycket annat) att en gång gjorde hennes pappa broccolijärpar till middag. Dom var inte alls goda, sa hon. Hela våran familj tyckte att det var äckligt, berättade hon. Det skulle dom aldrig mer göra till middag.

Några timmar senare när vi promenerar till lekparken, hand i hand, säger min brorsdotter:

"Det är tur att inte ALLT är tråkigt i mitt liv".

"Vad är det som är tråkigt då?" frågar jag.

"Hmmm.....ehh... att äta broccolijärpar!"

"Aha, men det behvöver du ju inte göra. Då är det ingenting som är tråkigt?"

"Jo, att lyssna på tråkig musik."

"Ok, ja det håller jag med om. Men annars är allt roligt?"

"Hmm... Ja!"

7 kommentarer:

Marita sa...

Underbart...:) Hur gammal är denna härliga dam?

Lilitha sa...

Ja, barnen säger så mycket underbar å roligt...haha Kram Lilitha

Emmas Hörna sa...

Mitt underbara syskonbarn är fem år! Mycket rolig ålder (som alla andra åldrar iofs haha). Kram på er

M sa...

Tur att hon har dig så hon kan avreagera sig över de förskräckliga broccolijärparna!

Du är fin, Emma! :)

Emmas Hörna sa...

Hahaha :D Ja vissa saker kanske man endast vill prata om, med just sin faster! :D

Tack detsamma!

Olov sa...

Det där med broccolijärparna är verkligen inget skämt. Akta er för dem! Jag mår verkligen illa vid tanken på att det kanske finns folk som ser dem i frysdisken och tänker att de ska testa något vegetariskt. Vilken dålig reklam för vegetarisk mat! De smakar verkligen spya på ett sätt som gör att ändå man önskar att man hade spytt istälet!

Emmas Hörna sa...

Hahaha hemskt :)