måndag 29 november 2010

Hallenhelg


I helgen har jag varit i Hallen och umgåtts och myst med föräldrarna samt Lina och Pivar. Vi har bakat tunnbröd, haft en massa tok för oss och varit på julskyltning m.m. Idag fick jag ett trevligt telefonsamtal där Ulrika på http://www.321an.se/ gratulerade mig till vinst på en av tipsrundorna vi gick på julskyltningskvällen. Jag vann ett par lovikavantar till min stora glädje. Mina vantar har en förmåga att försvinna, så sådana behövs alltid. Tunnbrödsbaket gick helt galet bra. Perfekt deg, perfekt kavling, perfekt gräddning och perfekt packning! :) Det har dock varit synd om min lillasyster (och nu även min lillebror) som tydligen blivit drabbad av den ondsinta parasiten som finns i Östersundsvattnet... Hela Sverige hör talas om Östersund och Storsjön just nu. Vore ju trevligt om det var av en något mysigare anledning dock.


Nu ska jag borsta tänderna i stormkokat vatten och lägga mig och läsa Marian Keyes! Älskar hennes böcker. Godnatt världen! :)

4 kommentarer:

Marita sa...

Så mysigt du verkar ha det då...:)
Jodå, Östersund har vi hört talas om av andra anledningar också. Tror faktiskt vi var där på semester när jag var liten...
Ha det bäst!
Kramen!

Emmas Hörna sa...

Ja förutom parasiter i vattnet så har jag det otroligt mysigt mest hela tiden! Hoppas på detsama för dig (minus parasiterna såklart:)) Kul att du känner till Östersund ändå ;) hihi
Kram

Olov sa...

Jag känner mig ju bättre nu, som du vet. Men min stackars omgivning drabbas av en viss svavellukt. "Parasitfis" är det senaste modeordet i Östersund! :-P

Emmas Hörna sa...

Nice, brollan.... :)