söndag 7 november 2010

Veckoslutsummering


I söndags när jag lunchade med min kompis Malla så kollade jag i almanackan och konstaterade att jag hade en mycket lugn vecka framför mig, ovanlig lugn. Läget förändrades dock. Nu sitter jag här på söndag kväll och har jobbat 53 timmar den här veckan. 6 dagar av 7... Men det har varit väldigt roligt på jobbet! :) Så jag är lite sliten, men väldigt glad och nöjd! :)


Jag gick förbi Åhléns på väg hem från jobbet och köpte en superfin kalender samt filmen "Sex and the City 2". Kollade lite på deras heminredningsavdelning....... Och alltså, jag vill köpa exakt ALLT där! Tycker dom har så mycket fint. Nu har dom tagit fram julsaker också. Och jag är grymt sugen på att köpa rosa julgranssaker till min fiiina, fina gran. Men samtidigt gillar jag ju dom jag har så otroligt mycket och dom är röda. Så jag får använda dom några år till kanske... :) Men jag bara måste köpa ett par rosa, glittriga skridskor (julgranspynt) som jag ska hänga på spegeln i hallen kanske... Åh jul, jul, juuul! Snart är den här! :)

5 kommentarer:

Marita sa...

Ja, det finns så grymt mycket fint man vill ha nu till julen, men samtidigt vill jag ha den där gammeldags stämningen som man är van vid...Och jag längtar också efter julen...MYS!!!!

Emmas Hörna sa...

Ja precis! Kanske att man får köra den "rosa varianten" varannat år och den gammeldags stämningen varannat... ;) Huvudsaken är att man myser järnet iallafall! :)

Anonym sa...

Precis vad jag tänkte föreslå. Ta rosa vartannat och dina "gamla" vartannat år. Som vi gör fast inte rosa utan blått och silver eller rött och guld.
Mammis

Emmas Hörna sa...

Blir perfekt det mammis! :)

lisa sa...

Hej! Å vilken fin skridsko!Håller med om att åhlens har mycket fint. Va bra att du tycker jag gjorde rtt val att vara hemma. Det känns rätt, vill inte slita på rösten i onödan och förresten kan man ju inte hjälpa att man blir sjuk och jag är sällan borta för den delen.
Kram på dej