torsdag 23 juli 2009

Omladdning :)

Nu är jag åter från Stockholm och idag är det bara tvätta och småpyssel hemma som gäller. Med en paus för namnsdagsfika med mamma och pappa :) Och så ska jag ladda om batterierna tills det imorrn är dags för Yranveckan med alla fester och roliga saker som det innebär! Kom hem igår eftermiddag men var så trött och orkade inte ens packa upp. Somnade rekordtidigt (vid 23-tiden) och var uppe kl 7 imorse och satte igång med tvätt.

Har haft det superbra i Stockholm!! Om man räknar hela dagar så var jag och Malin där i fem dar. Vi hann med turistgrejer såsom åka på en guidad tur med båt under 15 broar och spana in vaktbyte på Slottet och sånt. Shopping blev det också en hel del och nu är jag fattig igen, men det får det vara värt. Strosa i Gamla Stan och äta och dricka på uteserveringar är också en mysig semestergrej som vi gjorde.

Det var verkligen en avkopplande semester, vi sov ut flera morgnar och hade ingen koll på vad klockan var ens...och det är så skönt! Vi satt på balkongen i eftermiddagssolen och drack vin och pratade om allt mellan himmel och jord. Så vi var rejält utvilade och avkopplade när min underbara lillasyster kom till stan och tog med oss på ett äventyr som var såå oväntat kul! :)

Lina kom alltså på måndag kväll och då gick vi alla tre på en jättemysig restaurang i Gamla Stan som heter Movitz (så man får låten "Märk hur vår skugga" i huvudet) Där hann vi snacka och uppdatera oss och skvallra och mysa :) Sen på tisdagen var det dags för det som fick Lina att packa väskan och dra till Stockholm; nämligen Allsång på Skansen där Lars Vegas Trio från Östersund skulle uppträda. Hon hade gjort banderoll och allt, som det äkta fan hon är!

Vi var bänkade kl halvelva och fick då mycket bra platser. Jag var helt säker på att man skulle hinna lessna och vilja bege sig ut på Skansen och göra annat tills det var dags för Allsången kl 20, men alltså det hände saker hela tiden och man hann inte alls bli less!! Det var repetitioner och artister mest hela tiden och vi hade fullt upp att spana och sjunga och jubla och ha oss! Haha :)

Efter ett tag så insåg vi ju att vi verkligen skulle komma med i TV eftersom Anders Lundin skulle stå precis bredvid oss vid ett tillfälle, plus att vi hade banderollen. Och så blev det! Vi syntes i några sekunder vid några tillfällen i direktsändning, i ett av Sveriges mest populära program! Efter programmet och extranumren så kom några av artisterna ut och jag och Malin fick en bild på oss tillsammans med våra gamla idoler Lili och Susie hihi... Näst efter Carola, så är det nog dom jag har dansat och sjungit till mest då jag var liten :)) Utklädd och med låtsasmick. Jag var alltid Lili. Det är något visst med riktiga barndomsidoler minsann. Dom var dessutom hur trevliga och gulliga som helst!

Det var så många roliga små händelser och intryck hela dagen så jag kommer aldrig att få med allt här. Väldigt bra stämning rakt igenom, både hos artister och publik!

2 kommentarer:

Stella sa...

Hahaha, jag såg er banner!!

Emmas Hörna sa...

Haha ja det var kul att dom filmade syrrans snygga banderoll :))