onsdag 8 juli 2009

Känslosam dag

En underbar liten kille skulle ha fyllt år idag. Han har haft så stor betydelse i mitt liv. Jag har skrivit en dikt till honom och jag har tvekat ett tag om jag ska lägga ut den här, men känner nu att jag vill göra det. Det är så svårt att sätta ord på hur jag känner, men i denna dikt skrev jag direkt ur hjärtat.

Till Axel

Kärlek var ditt liv
Kärlek det var du
Kärlek till alla
Kärlek även nu….

Du var den starka…du gav oss mod.
Du gav oss värme, som om du förstod
Vad vi behövde under en svår period

Din busiga blick och ditt leende
Det var det finaste jag kunnat få
Att kunna beröra så
Är inte många som kan uppnå

En liten pojke med stort hjärta
Som ägde styrka att förvandla sin smärta
till något för oss andra att lära
hur man sån smärta orkar bära

så fort allt åter kändes bra
din blick och ditt leende, mer än tusen ord sa

Du underbara lilla pojke, du finns alltid inom mig
Jag är en av många, som alltid ska älska dig.

Emma Livendahl

3 kommentarer:

Stella sa...

Åh, så fint!!
kram

Anonym sa...

ÅH vad fint vännen min! Tårarna rullar.... Puss min bästis :)//Jecka

Emmas Hörna sa...

Tack söta ni. Den kom direkt från hjärtat. Kramar