söndag 27 mars 2011

Räta ut frågetecken


Just nu längtar jag bara framåt tills några saker är avklarade kommande vecka. Och så ser jag fram emot att kanske veta något lite mer hur den närmaste framtiden kommer att se ut, jobbmässigt. Jag har varit oviss om det i några veckor och endast arbetslös i några dagar hittills och ändå är jag redan otålig. Jag vill jobba! Och ha ett schema och veta vad jag ska göra och när jag ska göra det. Lider verkligen med folk som inte får något jobb! De som verkligen vill jobba alltså.

2 kommentarer:

lisa sa...

Hej emma! Kan tänka mej att det är jättejobbit att vara arbetslös! Men du kommer nog inte vara det länge. Lyckas du bara ta sej till nån jobbintervju så tar de dej direkt, det hade jag gjort!! Sen är du ju redan inne i systemet så att säga. Hade inte du fast tjänst? Hoppas det löser sej snabbt! Som tur är har du har ju i alla fall hittat kärleken, det är ju viktigast! :0) Kram

Emmas Hörna sa...

Hej söta Lisa!

Tack för dina fina ord, det värmer gott :) Personen som jag var assistent åt gick tyvärr bort för några veckor sen. Så ibland är världens bästa jobb mycket tungt istället...

Det är iaf därför jag är arbetslös nu. Men jag har faktiskt varit på arbetsintervju och det gick jättebra, så jag ska träffa en ny brukare imorgon så får vi se hur det går då.

Ja jag är verkligen glad och tacksam över att ha hittat rätt i kärleken... :)

Kram!