onsdag 23 mars 2011

Nya utmaningar

Idag har jag varit på en anställningsintervju som gick helt utmärkt! :) Så jag har fått godkänt av chef och arbetsledare. Nu återstår ett möte med brukaren, som är den som bestämmer i slutändan såklart. Det verkar vara ett bra och seriöst företag iallafall, det är mitt första intryck. Så det blir spännande det här. Jag var lite nervös inför mötet idag, men har hela tiden försökt att tänka positivt och inte bli för nervös. Det har hjälpt mycket med positiva tankar. Som alltid.

När jag satt på bussen på väg till intervjun så tänkte jag att det är ju verkligen en del av livet, att möta nya utmaningar. Det är naturligtvis alltid lite påfrestande att komma utanför sin bekvämlighetszon. Men när man väl fixar nya utmaningar så känns det så otroligt bra. Så det är värt det! Sen så tänker jag ofta på Mia Törnbloms ord; att man aldrig är ett misslyckande. Om något inte går enligt förhoppningarna så har man lärt sig något av det och man är inte mindre värdefull som människa pga misslyckandet.Tänker man så då slipper man gräva ner sig. Då går man istället alltid framåt, vare sig något går som man tänkt sig eller inte.

9 kommentarer:

Helena sa...

Spännande! :) Lycka till!

Och det är väldigt klokt och bra, det Mia Thörnblom sa!

M sa...

Men du, vad kul! Och vilken bra inställning!

Emmas Hörna sa...

Tack snälla, söta ni! :)

Anonym sa...

Emma, du är bäst av alla jag känner på positivt tänkande.
MammaE

Emmas Hörna sa...

TACK mamma, det var en fantastisk komplimang. Nu blev jag glad! :) Kraaaam :)

Stella sa...

Vad roligt att det gick bra på anställningsintervjun! Och ja, mycket bra sagt av Mia, för det kan jag tänka ibland - äsch, vad dålig jag är som inte landade det där jobbet... Men idag ska jag på intervju på Manpower själv :S

Emmas Hörna sa...

Spännande Lia! :) Ja det är lätt att tänka att man själv är dålig, men det är ju såklart inte sant. DU är bra hur det än går. Lycka till! :)

VP sa...

Vad kul! Och din installning ar sa harligt smittsam. Jag surade lite i morse men nu ar jag pa battre humor. Tack, min goa Emma! : )

Emmas Hörna sa...

Vad bra min söta VippeloniaVippus! :))
Puss och kram!