tisdag 29 mars 2011

Brillor

Jag har otroligt nog haft samma par glasögon i 12 år (!!!) Jag har visserligen använt kontaktlinser för det mesta, men ändå. Jag har ju faktiskt även använt gammelbrillorna mycket under dessa 12 år. Så det var verkligen dags att köpa nya och det gjorde jag förra veckan. Jag har beställt två par. Ett par bågar var så nya så dom inte ens hade hunnit lägga fram dom i butiken. Så jag får gå från totalt omodern till toppmodern på glasögonfronten. ;)


Jag har tappat dom tolvåriga brillorna i golvet ungefär tusen gånger och dom har klarat sig utan värre skador. Men! Alldeles nyss när jag tappade dom i golvet efter duschen, fick dom en stor, stor spricka rakt över ena glaset. Nu är det ju max en vecka tills jag får dom nya så...det var rätt ok timing... :)

På bilden nedan ser ni mig i mina väl använda glasögon.

4 kommentarer:

Helena sa...

Alltid kul att förnya sig :) Men du passade bra i dom, glasögonen du har på bilden, tycker jag.

Själv har jag linser som jag bara tar ut och byter en gång i månaden, så det är nästan jag glömmer att jag har synfel nu för tiden. *hihi*

Emmas Hörna sa...

Ja det är dags att förnya mig! :) Tack för det, ja dom hann ju bli lite moderna ett tag igen också haha.. :D

Ja linser är ju himla praktiskt också, det är vad jag använder allra mest. Men det ska bli skönt med snygga glasögon som jag kommer vilja använda oftare. :) Ja det är tur det finns bra hjälpmedel för oss med synfel så man t.o.m. kan glömma sitt handikapp. :)

Lina sa...

Jag har två par skitsnygga glasögon..som jag oftast inte använder..utan går omkring och kisar istället-skitsnyggt! *självironisk* =)

Emmas Hörna sa...

Haha ja du är ett knaso när det gäller det där, Lina! :D Men jag som gått runt i mina gamla, sneda ibland t.o.m. lär ju använda mina nya oftare än vad du gjort... :)