lördag 21 februari 2009

Jobbhelg

Jag jobbar varannan helg. Det är lite väl ofta tycker jag. Det var precis lagom att jobba var tredje helg som jag gjorde förut. Nu blir ofta mina helger uppbokade flera månader framåt eftersom det är myket man vill hitta på just på helgen, när "vanligt folk" är ledigt. :)

Men jag vill verkligen inte klaga, jag är så glad och tacksam att jag har ett jobb som jag trivs med. I dessa tider tänker jag ännu oftare på det, när det är många som blir arbetslösa.

Denna helg jobbar jag nätter, vilket är roligt ibland som variation. Det är dock slitigt även om det är mycket mindre att göra nattetid. Men att vara vaken och vända helt på dygnet frestar på kroppen och sömn, måltider, humör blir ofta lite lidande. Efter tre nätter i rad så känns det ungefär som att man supit i tre dygn, både fysiskt och psykiskt. Men återhämtningen går nog snabbare när man jobbat än när man supit! Dom positiva effekterna är dessutom fler, man har tjänat pengar istället för slösat osv.. :)
Puss och kram <3

Inga kommentarer: