torsdag 8 mars 2012

Stolt förälder

Som förälder har jag fått uppleva hur det känns att vara riktigt, riktigt stolt. T.ex. när de på BVC säger att de är så fina och duktiga tjejer och att de växer och utvecklas bra så blir man så himla stolt! Och allas kommentarer om att de är så söta gör mig så oerhört stolt på ett sätt jag aldrig upplevt förut. Jag blir även glad och tar verkligen åt mig när någon säger att vi gör det bra som sköter om tvillingar. När någon säger "vad duktig du är" om något som jag gör för barnen (ammar båda på nätterna tex), då vill jag nästan gråta för det känns så otroligt skönt att höra. Det har jag heller aldrig upplevt på samma sätt förut.


4 kommentarer:

Lisa sa...

Hej, bra att du suger åt dej allt pepp för det kan jag tänka mej att man behöver som tvillingmamma med alla vakennätter. Emma, du är verkligen duktig som klarar av två små bebisar på en gång! Skönt att de mår bra. Jag sitter med mn lille plutt på magen. han älskar att sova på mej och det är ju väldigt mysigt! Kra,

Emmas Hörna sa...

Tack goa Lisa! :) Jag är ju så imponerad av er flerbarnsmammor jag. Tycker du är superduktig som klarar att ta hand om en nyfödd plus hans syskon! :) Kramar

Emmas Hörna sa...

(jag är ju också flerbarnsmamma ja...men jag tänkte på er som har syskon till den nyfödde:))

Malin sa...

Mmm, livet förändras när man blir mamma. Just denna stolthet man känner över barnen är fantastisk!
Å du är fantastisk som orkar med två på samma gång!
/Malin.