fredag 22 juli 2011

En sannolik historia



Jag har precis läst ut en fantastiskt bra bok. "En sannolik historia" av mästerförfattaren Karin Alvtegen. Detta är en bok fylld av klokheter och livsvisdom. Jag fick mig flera tankeställare och känner mig lycklig och harmonisk efter att ha läst sista bladet. Alvtegen skriver helt i min smak, då hon porträtterar personerna i böckerna så otroligt levande på något sätt. Jag vet ingen annan författare som fått mig att känna så starkt med människorna i böckerna, som Alvtegen gjort. Den här boken skiljer sig från hennes tidigare böcker, då det inte är en psykologisk thriller, utan mer....ja jag har alltid svårt att placera böcker och musik i fack. Men i filmens värld hade den nog kategoriserats som "drama". Läs den. Rekommenderas starkt av mig.

Inga kommentarer: