söndag 10 juli 2011

En galning på cykel



Såhär har min helg sett ut:


Lördag morgon steg jag upp kl 07:30 och cyklade sedan en mil för att därefter jobba i nio timmar. Cyklade sedan en mil hem.


Söndag morgon steg jag upp 05:45 för att cykla en mil till jobbet och sedan jobba i nio timmar och därefer bege mig hemåt med cykel. En mil. Imorgon ska jag jobba ännu flera timmar, likaså på tisdag. Men, den stora skillnaden är att då tänker jag banne mig ta bussen. Det är helt underbart nu, att ha cyklat fyra mil i helgen. Men det var sjukt jävla pissjobbigt, för att använda ett mindre sofistikerat uttryck.


Ikväll tycker jag att jag kan unna mig en slapparkväll med gott samvete (fast jag borde städa...hmmm).

4 kommentarer:

mElisabet sa...

En riktig slapparkväll det är du verkligen värd din cykelgalning. Sen är det ju lite skillnad på cykling och cykling också. Ösd är sjukt backigt. Men som sagt, bra motion. Kramis

Emmas Hörna sa...

Tack mamma! Det blev det också, jag skippade städningen och bara slappade... :) Och ja! Östersund består endast av backar känns det som! :) Kramis!

Lisa sa...

Så vad bra, nu har jag hittat din blogg igen. Hade den sparad som favvo på gamla darorn och har en ny nu. Lät jobbigt att cykla så långt, jag hade tagit bussen, lätt. Kul att du ska flytta till micke, va härligt att du träffat en sån bra kille. Och tänk han som fick dej, bästa tänkbara människa. Saknar ditt häääärliga skratt emma. Kram

Emmas Hörna sa...

Hej söta Lisa! :) Ja jag är så glad att jag träffat Micke. Haha angående bussen så hade jag också tagit den om det hade gått någon! Men då det både är helg och sommartidtabell och udda arbetstider så är det inte alltid möjligt att ta bussen. Så då blir jag ofrivillig hurtbulle! ;) Kram på dej världens finaste, bästa Lisa!