fredag 10 juni 2011

Sol och bad



Så här ska man vara klädd en riktig sommardag om jag får bestämma! :) Det får vara hur hett och klibbigt som helst ute, bara jag har tillgång till vatten att bada i. Idag tog jag premiärdoppet i Storsjön! Gissa om det var kallt eller varmt. Ingetdera. Det var nämligen iiiiskallt! Men när kroppen väl domnat bort så är det rätt härligt och när man sen doppar huvudet så känns det riktigt behagligt i vattnet. Jag är rätt tokig när det gäller att bada faktiskt. Men sen kan man njuta av värmen i solen, när man sakta men säkert tinar upp och blir sådär jättehet i huden. Jag älskar det. Jag har faktiskt blivit brun idag (inte om benen då, men de blir som bäst beige-färgade, om jag inte hjälper till med brun-utan-sol). Lovely! :)

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har inte vågat bada än, (hm vitsigt),eller snarare inte hunnit och nuär det kallblåst och regn sså nu får det vänta till nästa värmebölja. MammaE

Elisabet sa...

Oj, vad jag skrev slarvigt och inte läste igenom. mE

Emmas Hörna sa...

Vitsigt värre.. :) Ja det måste verkligen vara hett i luften om det ska vara skönt. Vi får hoppas att det snart blir premiärdopp för dig med=värmebölja! :)