måndag 9 maj 2011

Gråta ut

På en skala 1-10, där 1 är känslokall och 10 är känslosam så ligger jag själv på 11. Det har väldigt många fördelar att vara så nära alla känslor och några nackdelar. Det är iallafall fler fördelar än nackdelar, tycker jag. Jag tror att alla ibland känner att "nu är det bara för mycket". När jag kommer till den gränsen så gråter jag en skvätt och så har jag rensat bort all skit som cirkulerat i tankarna och får nya fräscha och mer positiva tankar igen. Ofta när jag kommer till "nu är det för mycket-stadiet" så är det många små saker som blir till ett enda stort problem. Men jag är så glad att jag då kan och tillåter mig att gråta och tycka synd om mig själv en liten stund. Som sagt, den gråten rensar otroligt bra i själen. Sen är jag lycklig och glad igen och kan ta mig an allt som livet har att erbjuda.

Inga kommentarer: