onsdag 4 maj 2011

Förvirrad sömn...



Inatt sov jag alldeles för lite och väckarklockan ringde 05.30... Detta innebar att jag somnade på eftermiddagen när jag kommit hem. Men hjälp, jag tror att jag är mer slut nu än innan! Jag drömde att jag var på jobbet och somnade där utan att kunna hjälpa det. Och jag drömde att jag bråkade med nära och kära. Och när jag vaknade till ibland och såg ut i lägenheten så hade jag ingen aning om vart jag var! Men puh...nu är jag vaken och vet att jag är i min lägenhet och att jag inte somnat på jobbet och inte bråkat med någon. Skönt!


Men något som är konstigt, det är att senaste...året kanske...så har jag ibland vaknat hemma och inte haft en aning om var jag varit. Det händer ju att jag sover på andra ställen, som tex i Hallen eller i Fagersta osv... Men vet jag alltid precis var jag är när jag vaknar. Det är när jag är hemma som jag kan vakna totalt förvirrad. Vad kan det bero på? Någon som har någon idé?

2 kommentarer:

Elisabet sa...

Jag har en teori om att när du sover borta så är du mer allert och på nåt vis medveten om att du är borta fast du sover. När du sover hemma sover du kanske djupare och mer avspänt och är därför mer "förvirrad" när du vaknar. MammaE

Emmas Hörna sa...

Smart teori! Så kan det absolut vara. Kramar till min kloka mamma