onsdag 7 juli 2010

Blommor och energi


Jag har en krukväxt, en alocasia, som jag haft väldigt länge. När jag hade min kris för någon månad sen, när det rasade drastiskt på flera områden i mitt liv, då trodde jag att den skulle dö. Jag vattnade och försökte pyssla om den så gott det gick men alla blad föll bara av, vilket det aldrig gort förut, vilken tid på året det än varit. Till slut var det bara ett stackars blad kvar. Det såg dock friskt och starkt ut, så jag behöll den.

När livet sedan vände till det positiva igen, sakta men säkert, så började krukväxten att knoppas igen. Efter den underbara midsommarhelgen så har alla mina blommor levt upp. Alocasian som höll på att dö har nu två stora blad och två knoppar på väg.

Jag kopplade inte alls ihop hur jag mådde med hur mina blommor mådde. Men jag berättade för C att jag var så glad att mina blommor blivit så fina senaste tiden och då sa hon att det är ett gott tecken. När vi mår bra så mår blommorna bra. :) Kanske ligger det något i det, vem vet? :)

Inga kommentarer: