tisdag 20 november 2012

Tvåbarnsmamma? Jag?

Ofta nuförtiden så tittar jag på mina barn och blir så otroligt förundrad över att det är mina barn. Jag skrev en presentation i en tvillinggrupp och när jag läste det några dagar senare så blev jag sådär förvånad igen: "Jag är 35 år och har två barn." Va? Jag? 35 år? Har två barn? Haha... :) Har inte hängt med riktigt. Men blir alltig glatt förvånad och liksom förundrad. Egentligen har jag så mycket att blogga om, men jag hinner ju aldrig. Just nu tjoar barnen om uppmärksamhet. De kan vara hur lugna som helst, men så fort jag t.ex. sätter mig framför datorn eller pratar i telefonen så protesterar de. Sånt ska inte mammor göra, aja baja! :) Nu fick Maria ett gammalt kuvert (som hon inte brukar få, då hon har en förmåga att äta upp papper snabbt som tusan) och Johanna fick sitta uppe i våran säng med massa kuddar och gosedjur omkring sig. Så, lite lagom farliga saker så är de nöjda igen. ;) Ännu roligare med riktigt farliga saker, men det måste ju vara på en nivå som mamman pallar också! Aktiviteter där jag har en chans att förhindra det farliga. :) Jag har tänkt att skriva om förlossningen också, innan jag glömmer bort mycket. Kul att ha kvar. Här kommer några bilder på våra underbaringar.


 

5 kommentarer:

mammaE sa...

Du är inte bara en fantastisk tvillingmamma på 35 år, du är också en väldigt duktig fotograf.

Anonym sa...

Heja Emma du är så duktig tvåbarnsmor o har underbara tjejer som har en jättefin pappa.Puss o kram från Kenta

Emmas Hörna sa...

Tack fina ni! Era ord värmer så! Kramar i massor

Malin sa...

Hej Emma!
Så länge sedan jag läste din blogg!
Du gör ett fantastiskt jobb med två små samtidigt!
Ibland är det bra att bryta ihop lite och sedan gå vidare. Känns bättre då. :-)

Emmas Hörna sa...

Hej Malin! Tack, det var precis vad jag behövde höra just nu. Det är ett hästjobb och jag är för det mesta helt färdig. Men det är ju helt underbart också. :)