tisdag 6 november 2012

Söker harmoni

Jag är inte riktigt i harmoni med mig själv för tillfället. Jag märker det när jag har kortare tålamod samt retar mig på småsaker och blir helt galen av ilska när t.ex. tv:n krånglar. Jag ska nu försöka bli harmonisk igen. Hur gör jag då? Jag har funderat på vad man kan göra rent praktiskt. Motionera mer, äta bättre. Det är nog två saker som föbättrar humöret och ger en mer harmonisk sinnesstämning. Idag när jag stod ute i solen på altanen och gungade tjejerna till sömns i vagnen kände jag att det var så härligt, precis just då. Det är ju också en grej att komma ihåg; njuta när det känns bra, om det så är i fem minuter. Jag mår inte dåligt egentligen och jag är ofta glad också. Men jag känner mig som sagt lättretlig och lite i disharmoni. Ska ändra på det.

2 kommentarer:

Elisabet sa...

Du är din egen uppmuntrare och coach. Bra Emma!

Emmas Hörna sa...

Tack mamma! :)