söndag 5 februari 2012

Nu börjar det:



Igår sändes första tävlingen i Melodifestivalen. Det var en ganska neutral omgång för min del, jag svor knappt tror jag. Det var inget bidrag som jag älskade, men det jag gillade bäst gick vidare direkt och det jag avskydde kom sist. Så, Emma blev inte upprörd som hon brukar. Loreen var min favorit. Mycket för att hon är en otroligt duktig sångerska. Hon sjunger klockrent och har en fin röst och sjunger med känsla. Låten var helt okej också. Kan t.o.m. sträcka mig till att den var bra. Det bidrag jag knappt stod ut med att höra en enda gång, det var The Monikers låt. Den var bara kass, rakt igenom. Han sjunger ju inte dåligt, men ingen hade kunnat rädda den skitlåten. Det var jag tydligen inte ensam om att tycka eftersom den kom sist. Programledarna var roliga och lättsamma men ändå seriösa och det gör mycket för hela jippot.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Tycker över lag att mellodifestivalen är sämre nu än förr. Och för att inte tala om alla dessa delprogram eller vad det heter. Tycker det var bättre förr! Vi håller oss aldrig vakna hela programmet heller...Högst en el två låtar per progam om är ok eller bra. Tycker också loreen var bäst, riktigt bra röst har hon.

Emmas Hörna sa...

Haha ja det var bättre förr! ;) Jag hade länge svårt att acceptera alla förändringar och nymodigheter gällande just Melodifestivalen. Som att det är deltävlingar och att man får sjunga på engelska. Haha... :) Men nu har jag till slut accepterat detta och gillar spektaklet igen. :)